IMG-20231029-WA0140Piknik rowerowy „Z książką na wycieczkę – czytamy i zwiedzamy zabytki architektury drewnianej najbliższej okolicy” w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.

W pierwszym miesiącu nauki uczniowie klasy piątej i siódmej pojechali wraz z opiekunami –  paniami: Jadwigą Lewicką, Haliną Dutkiewicz i Małgorzatą Rybitw oraz rodzicami, na piknik rowerowy. Odbywał się on w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2. – ,,Z książką na wycieczkę- czytamy i zwiedzamy zabytki architektury drewnianej najbliższej okolicy”: Kościół św. Wawrzyńca  w Woskowicach Małych, Kościół św. Michała Archanioła  w Michalicach i Kościół św. Rocha w Proszowie. Pogoda była wyśmienita. Udało nam się zobaczyć przepiękne drewniane kościółki, będące symbolem naszej architektury rodzimej. Wykonaliśmy wiele zdjęć, a od pani Darii Tusk wysłuchaliśmy opowieści o zabytkach.

Serdeczne dziękujemy księdzu Michałowi Małkiewiczowi za możliwość zwiedzania Kościoła św. Wawrzyńca w Woskowicach Małych, proboszczowi Andrzejowi Hanichowi z Proszowa za udostępnienie kościoła podczas swojej nieobecności, gdzie czekały na nas obrazki ze św. Rochem. Przy okazji nie mogliśmy pominąć zabytkowego Spichlerza w Woskowicach Małych i Zamku w stylu neogotyckim z pięknym parkiem. Jesteśmy wdzięczni również księdzu Rajmundowi Pietkiewiczowi za przybliżenie historii Kościoła św. Michała Archanioła w Michalicach.

Wycieczka były również okazją do świętowania ,,Dnia chłopaka”. Rodzice uczniów z klasy 7 – panie: Agnieszka Koniecka i Małgorzata Baran przygotowały niespodzianki dla wszystkich, a szczególnie dla chłopców. Nad zalewem w Michalicach był grill, życzenia i prezenty. Czytaliśmy książki i zbieraliśmy siły na drogę powrotną.

Pikniki obydwu klas odbyły się w dwóch różnych dniach, ale rodziców nie zabrakło. Serdecznie dziękujemy paniom: Anecie Konarskiej, Magdalenie Ryś, Karolinie Iwan,  które dzielnie towarzyszyły nam podczas wycieczki . Klasa V miała krótszą trasę zakończoną  grillem i słodką niespodzianką od rodziców. Wypoczynek na kocykach był okazją do integracji, czytania książek i rozmów. Wycieczki bardzo się podobały. Uczniowie obydwu klas dziękowali, bo chociaż to najbliższa okolica, to nie całkiem dla nich znana. Okazała się jednak miejscem bezcennych skarbów architektury, niesamowitego piękna otaczającej przyrody, pięknej pogody, relaksu i wspaniałych przeżyć.

Małgorzata Rybitw

Podoba Ci się? Udostępnij!!!