logo-Laboratoria_Przyszłości_poziom_kolorLaboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.

laboratoriap

W naszej szkole jest realizowany program Laboratoria Przyszłości. To inicjatywa edukacyjna stworzona przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, której celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach projektu nasza szkoła otrzymała pakiet pomocy dydaktycznych na sumę ponad 70 000zł. zawierający następujące elementy:

  1. Drukarka 3D – Sygnis Adventurer 4
  2. Aparat Sony Cyber-shot DSC-RX100 III
  3. Gimbal ręczny DJI Ronin-S.C.
  4. Oświetlenie do realizacji nagrań (komplet: softbox oktagonalny 70 cm, świetlówka 125 W, statyw)
  5. Statyw fotograficzny z głowicą kulową i funkcją monopodu
  6. Mikrofon kierunkowy Boya BY-MM1
  7. Mikroport Kimafun – bezprzewodowy mikrofon krawatowy KM-G130-1 (nadajnik + odbiornik)
  8. Mikrokontroler – zestaw startowy Arduino®
  9. Zestaw interaktywny -monitor z kamerką
  10. Na tropach nauki STEM – właściwości materii , zwierzęta, owady, rosliny, Układ Słoneczny, budowa materii
  11. Moduł NTL – energia – źródła i jej przemiana
  12. Moduł NTL – moc, praca, wydajność
  13. Programowanie w szkole – zestaw dla początkukjących, zestaw dla zaawansowanych – dodatek: Automoniczne pojazdy
  14. Programowanie w szkole – zestaw dla zaawansowanych – dodatek: Zawody Robotów
  15. Polydron Mix-zestaw klocków.

REALIZACJE PROJEKTU:


ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

W ramach realizacji programu „Laboratoria Przyszłości”, na zajęciach indywidualnych z uczennicą Hanną Stasiak  wykorzystano zestaw klocków – Polydron Mix. Narzędzia te okazały się pomocne w kształtowaniu wyobraźni przestrzennej i rozwijaniu motoryki małej stanowiąc jednocześnie ciekawą formę zabawy.

LP Hania


UROCZYSTOŚCI

Dzięki sprzętowi pozyskanemu w ramach programu Laboratoria Przyszłości przeprowadziliśmy Apel z okazji Święta Patrona Szkoły Stefana Żeromskiego, wykorzystaliśmy w tym celu: aparat fotograficzny, mikrofony oraz statyw.

Jolanta Bogacz

Zdjęcie WhatsApp 2022-11-26 o 15.04.20


MATEMATYKA

Klasa 8 a na lekcji matematyki wykorzystywała monitor interaktywny. Tematem lekcji były zastosowania twierdzenia Pitagorasa.

Kornel Żurkiewicz
Zdjęcie WhatsApp 2022-11-26 o 14.48.06

FIZYKA I CHEMIA

Na lekcji fizyki uczniowie klasy 7 wykorzystywali zakupione wyposażenie – „Na tropach nauki STEM – właściwości materii”. Siódmoklasiści pracując w parach badali właściwości wody, udowadniali , że materia zbudowana jest z cząsteczek, obserwowali zjawisko dyfuzji.

Na lekcji chemii natomiast wykorzystując zestaw na tropach nauki STEAM wykonywali modele związków chemicznych. Obserwacje zapisywali i formułowali wnioski z przeprowadzanych doświadczeń.

Joanna Barszcz


 JĘZYK POLSKI

Składniowe łamigłówki – analiza zdań wielokrotnie złożonych w klasie 8a na języku polskim.

Iwona Nawolska

Zdjęcie WhatsApp 2022-11-22 o 19.19.34


MATEMATYKA

Na lekcji matematyki uczniowie klasy 5 b wydrukowali wazon w kształcie walca. Czekamy na kolejne wydruki 3D.

Kornel Żurkiewicz


ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO WYRÓWNAWCZE

W w klasie II na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych uczniowie rozwijali swoją orientację przestrzenną układając z klocków różne figury . Podczas edukacji przyrodniczej uczniowie sprawdzali , które z przedmiotów są przyciągane przez magnes  wykorzystując zestaw z  programu Laboratoria Przyszłości.

Jolanta Łukasiewicz