Zarządzenie nr 14/2020
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego
w Domaszowicach z dnia 28.08.2020r.
w sprawie: wprowadzenia procedur bezpieczeństwa w celu zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązujących na terenie Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Domaszowicach od 01.09.2020r.
Na podst. Art. 68 ust. 1 pkt 6 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2020r., poz. 910), w zw. Z art. 8a ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019r., poz. 59 ze zm.), Rozporządzenia zmieniającego Ministra Edukacji Narodowej w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołąch i placówkach (Dz. U. z 2020r., poz. 1368), Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020r., poz. 1389) zarządza się, co następuje:
§1
Wprowadza się Procedury bezpieczeństwa w okresie pandemii COVID-19 na terenie Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Domaszowicach (zał. do zarządzenia).
§2
Traci moc zarządzenie nr 1A/2020 z dnia 12.03.2020r. w sprawie Procedury postępowania w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Domaszowicach
W związku z zagrożeniem koronawirusem COVID-19.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zał. do Zarządzenia nr 14/2020 z dnia 28.08.2020r.
Procedury bezpieczeństwa w okresie pandemii COVID-19 na terenie Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Domaszowicach
Podstawa Prawna:
- Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz.1239 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. ( Dz. U z 2020r. poz. 872),
Cel procedury
Procedura ma na celu ochronę zdrowia i życia wszystkich pracowników oraz uczniów, ich rodziców/prawnych opiekunów. Zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronowairusa (COVID-19) w szkole oraz określenie obowiązków i zadań nauczycieli, pracowników szkoły, rodziców i uczniów w sytuacji wystąpienia zachorowania lub jego podejrzenia.
Zakres procedur
Procedura dotyczy sprawowania nadzoru nad dziećmi oraz zapobieganiu rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 na terenie szkoły.
Obowiązki dyrektora szkoły:
- Ustala i dostosowuje procedury obowiązujące w placówce do wymogów zwiększonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
- Zapewnia pracownikom środki ochrony: rękawiczki, maseczki ochronne ewentualnie przyłbice, płyny dezynfekujące.
- Zapewnia płyn do dezynfekcji rąk przy wejściu do szkoły oraz w pomieszczeniach higieniczno – sanitarnych i klasach.
- Informuje nauczycieli i innych pracowników szkoły o konieczności zachowania dystansu społecznego, wynoszącego min. 1,5 m., między sobą, w każdej przestrzeni szkoły.
- Umieszcza w widocznym miejscu instrukcje z zasadami prawidłowego mycia rąk.
- Organizuje pracę nauczycieli oraz pracowników obsługi i administracji na okres wzmożonego reżimu sanitarnego w warunkach pandemii koronawirusa i choroby COVID-19.
- Przekazuje rodzicom informacje o czynnikach ryzyka COVID-19, informuje o procedurach oraz o odpowiedzialności za podjętą decyzję związaną z wysłaniem dziecka do placówki poprzez umieszczenie procedur wraz z załącznikami na stronie szkoły.
- Zapewnia pomieszczenie służące do izolacji dziecka oraz pracownika.
- Zapewnia codzienną dezynfekcję ławek, krzeseł, parapetów, klamek, poręczy, toalet, szatni, zabawek oraz wykorzystywanych do zajęć przyborów sportowych.
- Jest odpowiedzialny za usunięcie przedmiotów i sprzętu, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować np. dywany w salach edukacji wczesnoszkolnej, (np. pluszowe zabawki).
- Dyrektor wyznacza pracownika szkoły, który dokonuje pomiaru temperatury dziecka/pracownika przy wejściu do szkoły.
Pracownicy szkoły
Wszyscy pracownicy do pracy zgłaszają się przed głównym wejściem, dezynfekują ręce, mają zasłonięte usta i nos (maseczką lub przyłbicą) mają dokonany pomiar temperatury, co jest odnotowane w karcie wejść pracowników.
Obowiązki pracowników administracji:
- Pracownik przychodzi do szkoły w maseczce
- Po wejściu do sekretariatu pracownik może zdjąć maseczkę, zakłada ją każdorazowo, kiedy do pomieszczenia wchodzi uczeń lub inna osoba spoza sekretariatu.
- Dba o higienę rąk – często myje mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu.
- Używa własnego długopisu/ołówka nie pożycza go innym osobom.
- Raz na godzinę pracownik wietrzy pomieszczenie, w którym pracuje.
- Dba o zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego i sam zachowuje dystans nie mniej niż 1,5m.
- Jeśli przebywa na kwarantannie lub członek rodziny jest objęty kwarantanną, powiadamia dyrektora szkoły i pozostaje w domu.
- w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły.
Obowiązki pracowników obsługi:
- Pracownik przychodzi do szkoły w maseczce i rękawiczkach.
- Po wejściu do szkoły przebiera się, zakłada maseczkę/przyłbicę i rękawiczki.
- Wykonuje pracę zgodnie z harmonogramem, zachowując dystans społeczny 1,5m.
- Nie styka się z innymi pracownikami szkoły, w tym: uczniami i nauczycielami bezpośrednio.
- Powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze, blaty do spożywania posiłków i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury), regularnie dezynfekuje środkiem dezynfekującym.
- Regularnie co godzinę wietrzy pomieszczenia, w których przebywa.
- Po wyjściu ze szkoły uczniów i nauczycieli wietrzy sale lekcyjne, dokładnie dezynfekuje środkiem dezynfekującym ławki, krzesła, parapety, podłogi, klamki i wszystkie powierzchnie dotykowe.
- Każdorazowo po skorzystaniu przez ucznia/nauczyciela/pracownika szkoły z toalety dezynfekuje pomieszczenie oraz sanitariaty, krany, kurki, umywalki, klamki, włączniki światła, wietrzy toaletę.
- Dezynfekuje szatnię główną ławki, klamki, wieszaki, podłogę.
- Po wyjściu uczniów z szatni po zajęciach wychowania fizycznego dokonuje dezynfekcji wszystkich powierzchni podłogi, ławki, wieszaki na ubrania, klamki, włączniki świateł, wietrzy pomieszczenie.
- Jeśli przebywa na kwarantannie lub członek rodziny jest objęty kwarantanną, powiadamia dyrektora szkoły i pozostaje w domu.
- W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID – 19 pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły.
- Kontroluje osoby wchodzące do szkoły, aby miały zakryte usta i nos, zdezynfekowały ręce płynem umieszczonym przy drzwiach szkolnych.
- Ma prawo zabronić wejścia do szkoły osobom, które nie zastosowały się do zaleceń.
- Nie zezwala na oczekiwanie rodzicom lub innym osobom odbierającym uczniów w korytarzu, zaleca oczekiwanie na zewnątrz w wyznaczonej strefie (przed bramą szkoły) z zachowaniem bezpiecznego dystansu – 1,5 m.
Obowiązki nauczycieli:
- Pracownik przychodzi do szkoły w maseczce, dezynfekuje dłonie. Maseczkę może zdjąć, jeśli przebywa sam w sali, zakłada ją każdorazowo, kiedy do pomieszczenia wchodzi osoba z zewnątrz.
- Pracuje według ustalonego przez dyrektora harmonogramu zajęć.
- Wyjaśnia uczniom zasady obowiązujące w szkole ze zwróceniem szczególnej uwagi na przestrzeganie zasad higieny w związku z zagrożeniem zakażenia koronawirusem.
- Dba, aby uczniowie zachowali dystans społeczny – przynajmniej 1,5 m odległości między sobą oraz nauczycielem.
- Po każdej lekcji wietrzy salę lekcyjną.
- Może wychodzić z uczniami na zewnątrz szkoły w czasie zajęć, postępując zgodnie z przyjętymi zasadami i zachowując bezpieczną odległość między uczniami proponując zajęcia z zachowaniem dystansu społecznego co najmniej 1,5m.
- Przestrzega zasad korzystania z boiska szkolnego, innych pomieszczeń szkolnych, stosując się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego.
- Po powrocie do szkoły pilnuje, aby uczniowie zdezynfekowali dokładanie ręce, zachowując bezpieczny dystans – 1,5 m i wrócili do sali pojedynczo z zachowaniem bezpiecznego dystansu.
- Dba o higienę rak – często myje ręce mydłem lub środkiem dezynfekującym, nie dotyka okolicy twarzy, ust, nosa i oczu.
- Jeśli przebywa na kwarantannie lub członek rodziny jest objęty kwarantanną, powiadamia dyrektora szkoły i pozostaje w domu.
- W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID – 19 pracownik pozostaje w domu i zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły.
Zasady korzystania z sali gimnastycznej, placu zabaw i boiska szkolnego:
- Plac zabaw zostaje czasowo wyłączony z użytkowania.
- Po powrocie ze świeżego powietrza dzieci muszą zdezynfekować ręce.
- Podczas zajęć wychowania fizycznego w Sali gimnastycznej i na boisku mogą przebywać dwie grupy przy założeniu, że zachowany jest między nimi dystans.
- Jeżeli pozwalają na to warunki atmosferyczne zaleca się korzystanie przez uczniów w czasie przerw z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły, przy zachowaniu zmianowości grup i dystansu między nimi (na boisku mogą przebywać jednocześnie dwie grupy zachowujące względem siebie odpowiedni dystans).
- Nie organizuje się wyjść poza teren szkoły, np. spacerów czy wycieczek.
- Zaleca się korzystanie przez dzieci i uczniów z przebywania na świeżym powietrzu (boisku szkolnym).
- Podczas zajęć można korzystać tylko z takich pomocy, sprzętów, które można dezynfekować, umyć.
- Wykorzystywane do zajęć i zabawy przybory sportowe, zabawki np. piłki, skakanki, obręcze, klocki powinny być systematycznie dezynfekowane lub myte.
- Należy ograniczać aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.
- Zabrania się korzystania z boiska w trakcie zajęć edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych przez osoby trecie.
Obowiązki rodziców/prawnych opiekunów:
- Rodzice/prawni opiekunowie są zobowiązani do zapoznania się z Procedurami Bezpieczeństwa w Okresie Pandemii COVID-19 na terenie Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Domaszowicach.
- Stosują się do zaleceń lekarskich, które mogą określić czas nieposyłania dziecka do szkoły, jeśli wcześniej dziecko chorowało, nie przysyłają dziecka chorego lub z podejrzeniem choroby, np. podwyższona temperatura, kaszel, katar, itp.
- Przestrzegają wytycznych dotyczących nieprzynoszenia zabawek i innych niepotrzebnych przedmiotów przez dziecko do szkoły.
- Regularnie przypominają dziecku o podstawowych zasadach higieny m. in. myciu rąk wodą z mydłem, nie podawanie ręki na przywitanie, konieczności noszenia maseczki, unikanie częstego dotykania oczu, nosa i ust.
- Zapewniają dziecku napój i drugie śniadanie zapakowane w pojemnik.
- Rodzic/prawny opiekun w przypadku dojazdu dziecka autobusem oddaje dziecko pod opiekę wyznaczonemu pracownikowi.
- Rodzic/prawny opiekun nie wchodzi na teren szkoły, odprowadza dziecko do bramy szkolnej z tego miejsca również je odbiera.
- Jest zobowiązany do zachowania dystansu społecznego w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych dzieci i ich rodziców wynoszącego co najmniej 1,5 m.
- Rodzice i opiekunowie prawni są zobowiązani do noszenia maseczki na terenie szkoły, boiska, parkingu.
- Rodzice są zobowiązani do podania aktualnego numeru telefonu i odbierania telefonów od dyrektora lub pracownika szkoły.
- W przypadku braku kontaktu z rodzicem w razie wystapienia niepokojących objawów u dziecka dyrektor szkoły powiadamia sanepid.
Obowiązki uczniów:
- Uczeń przychodzi do szkoły w maseczce z własnymi przyborami (i tylko z nich korzysta), podręcznikami, napojem, drugim śniadaniem.
- Uczeń pozostaje w szkole w maseczce w przestrzeni wspólnej (korytarz, toalety).
- Uczeń zachowuje bezpieczny dystans – 1,5 m od innych osób, przed wejściem do budynku szkolnego dezynfekuje ręce.
- Uczeń przychodzi do szkoły nie szybciej niż na 5 min. przed rozpoczęciem zajęć.
- Udaje się do sali lekcyjnej zgodnie z harmonogramem zajęć.
- Po korytarzach szkolnych porusza się prawą stroną w z zachowaniem dystansu.
- Uczeń do sali lekcyjnej wchodzi pojedynczo, zajmuje wyznaczone miejsce i może ściągnąć maseczkę. Bezwzględnie stosuje się do wytycznych nauczyciela.
- W sali lekcyjnej pozostaje w bezpiecznej odległości 1,5 m od innych uczniów oraz nauczyciela.
- Uczeń, który źle się czuje, jest przeziębiony, ma podwyższona temperaturę, nie przychodzi na zajęcia.
- Jeśli członek rodziny jest objęty kwarantanną uczeń nie może korzystać z zajęć edukacyjnych w szkole.
- W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 nauczyciel postępuje według niżej opisanych Procedur.
Uczniowie klas I – III:
- Uczniowie klas I – III zajęcia mają w wyznaczonych przez dyrektora szkoły klasach.
- Uczniowie klas I – III przerwy między lekcjami mają w czasie wyznaczonym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
- Uczniowie klas I- III na przerwę wychodzą na dwór głównym wyjściem.
- W przypadku niesprzyjającej pogody uczniowie mogą zostać w klasie lub mogą przebywać na małej sali gimnastycznej bądź korytarzu piętro starej szkoły.
- Po powrocie z przerwy, uczeń zobowiązany jest zdezynfekować ręce.
- Uczniowie korzystający z świetlicy szkolnej udają się w wyznaczone przez nauczyciela świetlicy miejsce i bezwzględnie stosują do zaleceń nauczyciela świetlicy.
- Podczas zajęć świetlicowych uczeń zobowiązany jest z korzystania z własnych przyborów, bądź tych udostępnionych przez nauczyciela.
- W świetlicy szkolnej obowiązuje zachowanie dystansu społecznego.
- W przypadku uczniów korzystających z obiadów szkolnych korzystają oni ze stołówki szkolnej i świetlicy szkolnej.
- Obiad jest podawany dziecku przez pracownika.
- Przerwa obiadowa odbywa się według ustaleń dyrektora szkoły.
Uczniowie klas IV – VIII:
- Uczniowie klas IV – VIII na przerwy wychodzą według harmonogramu ustalonego przez dyrektora szkoły.
- Uczniowie uczący się w klasach nr 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10 na przerwy wychodzą łącznikiem, na dwór, poruszając się prawą stroną z zachowaniem dystansu 1,5 m.
- Uczniowie uczący się w klasach nr 16, 15, 14, 13, 12, poruszają się po korytarzu na II i I piętrze i korzystają tylko z toalety na tym piętrze.
- Uczniowie uczący się w klasach nr 10 i 11 poruszają się po korytarzach parteru nowej szkoły i korzystają tylko z toalet na tym piętrze.
- Uczniowie uczący się w klasach nr 4, 5, 6, 7, 9 na przerwy wychodzą głównym wejściem, na dwór, poruszając się prawą stroną z zachowaniem dystansu 1,5 m.
- Uczniowie uczący się w sali nr 9 na przerwach korzystają z korytarza na I piętrze – stare skrzydło szkoły i toalety na tym piętrze.
- Uczniowie uczący się w klasach nr 5, 6, 7 poruszają się po korytarzu – piętro starej szkoły, mała sala i korzystają z toalet na tym piętrze.
- Uczniowie przebywający na sali gimnastycznej na boisko wychodzą wyjściem z tyłu sali gimnastycznej, poruszając się prawą stroną z zachowaniem dystansu 1,5 m.
- W przypadku niesprzyjającej pogody uczniowie mogą zostać w klasie jednak musi ona być wietrzona. Mogą również zostać na korytarzu przy sali lekcyjnej w której mają zajęcia z zachowaniem dystansu 1,5 m.
- Po powrocie z przerwy, uczeń zobowiązany zdezynfekować ręce.
- Uczniowie korzystający z świetlicy szkolnej udają się w wyznaczone przez nauczyciela świetlicy miejsce i bezwzględnie stosują do zaleceń nauczyciela świetlicy.
- Podczas zajęć świetlicowych uczeń zobowiązany jest z korzystania z własnych przyborów, bądź tych udostępnionych przez nauczyciela.
- Na świetlicy szkolnej obowiązuje zachowanie dystansu społecznego.
- W przypadku uczniów korzystających z obiadów szkolnych korzystają oni ze stołówki szkolnej i stołówki szkolnej z zachowaniem dystansu.
- Obiad jest podawany dziecku przez pracownika.
- Przerwa obiadowa odbywa się według ustaleń dyrektora szkoły.
Procedury na wypadek stwierdzenia podejrzenia zakażeniem koronawirusem lub choroby COVID-19
- Dziecko, u którego stwierdzono podejrzenie zakażeniem koronowirusem lub choroby COVID – 19 (duszności, kaszel, gorączka) bezzwłocznie przez pracownika wyposażonego w przyłbicę, fartuch ochronny, maskę i rękawiczki zostaje odizolowane do wyznaczonego pomieszczenia, pełniącego funkcję izolatki – gabinet pielęgniarki.
- Pracownik zostaje z dzieckiem, utrzymując min. 1,5 m odległości.
- Nauczyciel zawiadamia dyrektora lub wicedyrektora o zaistniałej sytuacji.
- Dyrektor, wicedyrektor lub pracownik wskazany przez dyrektora bezzwłocznie zawiadamia rodziców o zaistniałej sytuacji.
- Dyrektor zawiadamia stację sanitarno – epidemiologiczną, w razie złego stanu dziecka dzwoni na numer alarmowy 112.
- Pracownik u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVID-19 (duszności, kaszel, gorączka), zgłasza fakt dyrektorowi i bezzwłocznie udaje się do wyznaczonego pomieszczenia – izolatki – gabinet pielęgniarki.
- Dyrektor kieruje do pomocy osobę, która przystępując do działań zabezpiecza się w przyłbicę, fartuch ochronny, maskę i rękawiczki.
- Dyrektor bezzwłocznie zawiadamia odpowiednie służby, które podejmują dalsze kroki.
Praca szkoły w podwyższonym reżimie sanitarnym:
- Na tablicy ogłoszeń, przy wejściu do szkoły znajdują się numery telefonów do organu prowadzącego, stacji sanitarno – epidemiologicznej oraz służb medycznych, z którymi należy się skontaktować w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych u osoby znajdującej się na terenie szkoły.
- Po każdej lekcji, w których przebywają uczniowie będą wietrzone przez nauczyciela.
- Każda osoba wchodząca do szkoły musi nosić maseczkę i zdezynfekować dłonie płynem umieszczonym przy wejściu do szkoły, zachowując bezpieczny dystans 1,5 m. w stosunku do pracowników i innych osób.
- Do szkoły będą wpuszczane osoby z zewnątrz tylko w uzasadnionych wypadkach.
Organizacja lekcji w formie hybrydowej w klasach I-VIII:
- Uczniowie klas I – III uczą się na terenie placówki w formie zdalnej.
- Uczniowie mają prowadzone zajęcia dydaktyczne o wyznaczonej godzinie dla każdej klasy, godzina ta odpowiada godzinom prowadzenia zajęć w formie tradycyjnej.
- Zajęcia dydaktyczne trwają 40 – 45 min i podczas nich omawiany jest przez nauczyciela materiał z podstawy programowej.
- W ciągu dnia są prowadzone maksymalnie 4-5 zajęć dydaktycznych, a godzina
ich przeprowadzenia uzależniona jest od ilości uczniów uczestniczących zdalnie wraz z uwzględnieniem potrzeb rodzin wielodzietnych. - Zajęcia są prowadzone w formule hybrydowej z zastosowaniem aplikacji
WSiP NET Wideokonferencji Zoom, Pearson, e- dziennik Librus. - Formuła hybrydowa oznacza transmitowanie obrazu oraz wyświetlanego materiału za pomocą aplikacji do wideokonferencji uczniom uczestniczącym zdalnie w zajęciach organizowanych fizycznie w szkole.
- Materiały przygotowuje nauczyciel te same dla uczniów uczestniczących zdalnie co i dla uczniów uczestniczących fizycznie.
- Każdy nauczyciel zapewnia zdalne konsultacje (dla uczniów uczestniczących zdalnie) o określonej godzinie za pomocą narzędzi do wideokonferencji.
- Uczniowie przekazują wykonane prace nauczycielowi do sprawdzenia za pomocą wykonanych zdjęć lub przygotowanych opracowań w postaci elektronicznej.
Organizacja lekcji w formie zdalnej w klasach I-III:
- Nauczyciel prowadzący zajęcia dla klasy przygotowuje materiały w wersji cyfrowej
- Przygotowane materiały wraz z wyjaśnieniami i przykładami udostępniane są uczniom w formie cyfrowej.
- Materiały w formie cyfrowej udostępniane są za pomocą WSiP Net, Zoom, Pearson, e – dziennik Librus.
- Nauczyciele mogą organizować wideokonferencję z uczniami w celu omówienia przerabianego materiału, o godzinie przeprowadzenia wideokonferencji informują za pomocą informacji umieszczonej na stronie szkoły. Najpóźniej 1 dzień wcześniej przy czym weryfikują, aby zajęcia te nie nakładały się z innymi zajęciami organizowanymi dla tej klasy.
- Materiały przygotowuje nauczyciel te same dla uczniów uczestniczących zdalnie co i dla uczniów uczestniczących fizycznie.
- Każdy nauczyciel zapewnia zdalne konsultacje (dla uczniów uczestniczących zdalnie) o określonej godzinie za pomocą narzędzi do wideokonferencji.
- Uczniowie przekazują wykonane prace nauczycielowi do sprawdzenia za pomocą wykonanych zdjęć lub przygotowanych opracowań w postaci elektronicznej.
Organizacja lekcji w formie zdalnej w klasach IV-VIII:
- Nauczyciel prowadzący zajęcia dla klasy przygotowuje materiały w wersji cyfrowej
- Przygotowane materiały wraz z wyjaśnieniami i przykładami udostępniane są uczniom w formie cyfrowej.
- Materiały w formie cyfrowej udostępniane są za pomocą WSiP Net, Zoom, Pearson, e – dziennik Librus.
- Nauczyciele mogą organizować wideokonferencję z uczniami w celu omówienia przerabianego materiału, o godzinie przeprowadzenia wideokonferencji informują za pomocą informacji umieszczonej na stronie szkoły. Najpóźniej 1 dzień wcześniej przy czym weryfikują, aby zajęcia te nie nakładały się z innymi zajęciami organizowanymi dla tej klasy.
- Materiały przygotowuje nauczyciel te same dla uczniów uczestniczących zdalnie co i dla uczniów uczestniczących fizycznie.
- Każdy nauczyciel zapewnia zdalne konsultacje (dla uczniów uczestniczących zdalnie) o określonej godzinie za pomocą narzędzi do wideokonferencji.
- Uczniowie przekazują wykonane prace nauczycielowi do sprawdzenia za pomocą wykonanych zdjęć lub przygotowanych opracowań w postaci elektronicznej.
Postanowienia końcowe:
- Procedury bezpieczeństwa wchodzą w życie z dniem podpisania przez dyrektora.
- Procedury obowiązują do czasu ich odwołania.
Załączniki:
- Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów – Oświadczenie rodziców
- Deklaracja rodzica/prawnego opiekuna – Deklaracja rodzica