We wtorek 26 listopada 2019 r. na szóstej i siódmej lekcji uczniowie klasy V a Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Domaszowicach wzięli udział w zajęciach, na których wgłębili się w temat rzeczywistości rozszerzonej oraz projekcji hologramów.
Uczniowie dzięki aplikacji Quiver „ożywiali” kolorowane przez uczniów rysunki. Zwierzęta ze zwykłych płaskich rysunków stawały się postaciami, które na telefonie i tablecie wydawały dźwięki, poruszały się i wyglądały w taki sposób, w jaki zostały przez dzieci pokolorowane. „Ożywały” nie tyko zwierzęta. Nad kartami pracy pojawiły się też samochody, roboty oraz bryły platońskie. Nie zabrakło również świątecznego piernika, choinki, Świętego Mikołaja oraz sylwestrowych fajerwerków. To świetna zabawa zarówno dla dzieci młodszych, jak i starszych. Zachęcamy do wypróbowania tej aplikacji w domach. Wszystkie kolorowanki są do pobrania na stronie http://www.quivervision.com/. Aplikację można natomiast pobrać na telefon bądź tablet w sklepie Google Play wpisując Quiver.
Dzięki plastikowym piramidkom przymocowanym do wyświetlaczy tabletów oraz aplikacji YouTube uczniowie mogli stworzyć hologram w postaci niesamowitego efektu 3D. Nad taflami wyświetlaczy pojawiały się rekiny, meduzy, dinozaury, planety, gwiazdy, fajerwerki, tańczące postacie, postacie z gier i bajek oraz wiele, wiele innych. Testowe holograficzne filmy można znaleźć na YouTube’ie pod hasłem „holographic video”. Tam też można odszukać sposób wykonania piramidek. Iluzja ta jednak, nie jest prawdziwym hologramem 3D. Do jej stworzenia jest wykorzystany obraz 2D, jednak nie zmienia to faktu, że efekt końcowy zwala z nóg! Chcieliśmy podziękować pani Annie Frychel za pomysł oraz za przekazanie owych piramidek – jesteśmy bardzo wdzięczni.
Uczniowie oraz prowadzący zajęcia nauczyciel bawili się tak wyśmienicie, że nikt nie zauważył kiedy upłynęły dwie godziny lekcyjne.
Kornel Żurkiewicz