„Należy podróżować, by się czegoś nauczyć.”

IMG-20240528-WA0152„Należy podróżować, by się czegoś nauczyć.”

(Mark Twain)

23 i 24 maja 2024 roku uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły wraz z opiekunami mieli okazję przebywać w jednym z najpiękniejszych miast Polski – Krakowie oraz w zimowej stolicy Polski – Zakopanem. Były to dwa dni niesamowitej przygody i cudownych atrakcji.

Pierwszym etapem naszej podróży był Kraków. Historię tego uroczego miasta mogliśmy poznać dzięki wiedzy pana przewodnika, który pokazał nam piękną katedrę na Wawelu, najważniejszy kościół w historii Polski, gdzie koronowani byli królowie i gdzie znajdują się ich groby. Następnie drewnianymi schodami dotarliśmy do Dzwonu Zygmunta znajdującego się na Wieży Zygmuntowskiej, także udało nam się spotkać słynnego Smoka Wawelskiego, który przez chwilę zionął ogniem. Odwiedziliśmy kościół Mariacki z przepięknym ołtarzem Wita Stwosza i pospacerowaliśmy ulicami Rynku Głównego, podziwiając Sukiennice oraz zabytkowe kamienice i majestatyczne budowle. Byliśmy również pod Pałacem Biskupim ze słynnym „oknem papieskim”, z którego papież Jan Paweł II podczas pielgrzymek do Polski rozmawiał wieczorami z młodzieżą.

Pełni wrażeń w godzinach wieczornych pojechaliśmy do Zakopanego, gdzie mieliśmy nocleg. Po nieprzespanej nocy i smacznym śniadaniu drugiego dnia naszej wycieczki ruszyliśmy na podbój Zakopanego. Pod czujnym okiem pani przewodnik zobaczyliśmy skocznię narciarską Wielką Krokiew, wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, z której mogliśmy podziwiać przepiękne i gdzieniegdzie  jeszcze ośnieżone Tatry. Spacer po słynnych Krupówkach oraz zakup pamiątek i świeżych oscypek dla bliskich był zwieńczeniem naszych wojaży. Pomimo zmęczenia humory wszystkim dopisywały. Do domów dotarliśmy późnym wieczorem wyposażeni  w nową wiedzę i zauroczeni pięknem naszego kraju.

Podoba Ci się? Udostępnij!!!
 „Należy podróżować, by się czegoś nauczyć.”